განხილულია
შეთანხმებულია
მეჯვრისხევის საჯარო სკოლა
მეჯვრისხევის საჯარო
სკოლა
უცხო ენების კათედრის გამგე:
სასწ. ნაწილის გამგე:
______________/მზია ჯოხაძე/
________/ნ. გინტური/
I-II
კლასების
s i l a b u s i
pedagogi:
----mzia--joxaZe------------------------------------
skolis direqtori: /m.suxiSvili
/
·
saswavlo saganis dasaxeleba: inglisuri ena
·
swavlebis klasi: I-II
·
saswavlo sagnis statusi: erovnuli saswavlo gegmiT gaTvaliswinebuli sagani
·
saswavlo kursis swavlebis
xangrZlivoba:
2 semestri
·
saaTebis raodenoba: 109
saswavlo kursis zogadi aRwera: უცხოური ენა,
როგორც ეროვნული სასწავლო გეგმის განუყოფელი ნაწილი, სასკოლო განათლების მთავარი სახელმწიფო
მიზნის განხორციელებას ემსახურება _ ეროვნულ და საკაცობრიო ღირებულებებთან ნაზიარები,
თავისუფალი პიროვნების აღზრდას, რომელიც შეძლებს თავისი წვლილის
შეტანას სამოქალაქო საზოგადოების ჩამოყალიბებასა და განვითარებაში.
dawyebiiTi safexuri (I-VI klasebi) - დაწყებით საფეხურზე
უცხოური ენის სწავლების აღმზრდელობითი მიზანია მოზარდის მომზადება მომდევნო - საბაზო საფეხურზე წარმატებული სწავლისათვის.
unar-Cvevebi: სამეტყველო უნარ-ჩვევები: მოსმენა, ლაპარაკი, კითხვა, წერა
miznebi da
amocanebi
sagnis swavlebis mizani: დაწყებით საფეხურზე უცხოური ენის სწავლების აღმზრდელობითი
მიზანია მოზარდის მომზადება მომდევნო - საბაზო საფეხურზე წარმატებული სწავლისათვის. ამისათვის
მან უნდა უზრუნველყოს:
·
მოზარდის გონებრივი და ფსიქო-ემოციური
პოტენციალის ამოქმედება და განვითარება (მეხსიერება,
ფანტაზია, წარმოსახვა, მრავალგვარი აზროვნება და სხვა);
·
დადებითი დამოკიდებულებების
ჩამოყალიბება საკუთარი თავის, სხვების, სწავლის, საგნის, უცხო სამყაროს მიმართ;
·
სასიცოცხლო უნარ-ჩვევების
განვითარება, რომელთაგან სწავლის ამ ეტაპზე პრიორიტეტულია ნებისყოფა, ყურადღების მობილიზება, წესების დაცვა და პატივისცემა, სასწავლო ნივთების/საქმიანობის
მოწესრიგება, თანამშრომლობა (მუშაობა წყვილად, გუნდურად, ურთიერთდახმარება), შემოქმედებითობა.
რაც შეეხება
უცხოური ენების სწავლების საგანმანათლებლო მიზანს, სწავლის ამ ეტაპზე პრიორიტეტული
ადგილი მიეკუთვნება უცხოურ ენაზე ზეპირმეტყველებასა (მოსმენა-ლაპარაკი) და კულტურული ინფორმაციის ათვისებას.
sagnis swavlebis amocanebi: დაწყებით საფეხურზე
სწავლების მთავარი ამოცანაა მოსწავლის ინტერესის სტიმულირება, მოტივაციის გაძლიერება:
მოზარდებმა უნდა შეიყვარონ ენის სწავლის პროცესი და თვით უცხოური ენა და კულტურა. სწავლის
პროცესში წარუმატებლობის, მარცხის განცდა უნდა გამოირიცხოს.
1. codna: მოსმენა-
ლაპარაკი, ზეპირმეტყველება.
- unar-Cvevebi: ნებისყოფა, ყურადღების მობილიზება,
თანამშრომლობა, ურთიერთდახმარება.
3. damokidebuleba: დადებითი
დამოკიდებულების ჩამოყალიბება საკუთარი თავის,სხვების,სწავლის, საგნის და უცხო
სამყაროს მიმართ.
sagnis mniSvnelobis dasabuTeba: საქართველო, როგორც ევროსაბჭოს წევრი ქვეყანა, ენობრივად და კულტურულად მრავალფეროვან
სივრცეში შევიდა. უცხოური ენების ცოდნის გარეშე შეუძლებელია ამ სივრცეში ინტეგრირება
და საკუთარი პიროვნული შესაძლებლობების სრულფასოვანი რეალიზება.
sagnis Seswavla xels uwyobs: saskolo ganaTlebis
umTavresi saxelmwifo miznis ganxorcielebas – erovnul da zogadsakacobrio
RirebulebebTan naziarebi Tavisufali pirovnebis aRzrdas, romelic SeZlebs Tavisi
wvlili Seitanas sazogadoebis
Camoyalibebasa da ganviTarebaSi.
sagnis SeswavlisTvis aucilebeli
sabaziso komponentebi: სტანდარტი
და პროგრამის შინაარსი. სტანდარტში განსაზღვრულია სწავლების მოსალოდნელი შედეგების
მიღწევა I ეტაპზე.
saerTo: მოსმენა - ამ ეტაპზე
მოსმენას, როგორც უცხოური ენის ათვისების მთავარ არხს, პრიორიტეტული მნიშვნელობა მიენიჭება.
სიტყვიერ ჯაჭვში ბგერების, სიტყვების, მარტივი წინადადებების სმენით გარჩევას განსაკუთრებული
მნიშვნელობა დაეთმობა, რადგან უცხოური ენისათვის დამახასიათებელ ჟღერადობებზე სმენის
გამახვილება აუცილებელია გაგების უნარისა და სწორი გამოთქმის ჩამოსაყალიბებლად, რაც
წარმატებული ინტერაქციის საფუძველს წარმოადგენს.
ლაპარაკი – პირველ ეტაპზე
მოსწავლის ალაპარაკება გაჭირდება. სწავლების სტრატეგია რეპროდუცირებისკენ იქნება მიმართული.
რეპროდუცირების მიზანია, სწორი გამოთქმის ჩამოყალიბება და ლექსიკური მარაგის გამდიდრება/განმტკიცება.
რეპროდუცირებისთვის გამოიყენება ლექსები, გათვლები (პატარებისათვის), სიმღერები, დიალოგები.
კითხვა – ასაკობრივი
თავისებურებების გათვალისწინებით დაწყებით საფეხურზე სწავლების პირველ წელს კითხვის უნარ-ჩვევაზე ნაკლები აქცენტი კეთდება.
უპირატესობა მიენიჭება დაღმავალ მეთოდს, ანუ სიტყვების ამოცნობას დანაწევრების გარეშე.
წერა –დაწყებით საფეხურზე სწავლების პირველ წელს განსაკუთრებული ყურადღება დაეთმობა
წერის ტექნიკურ-მოტორული უნარ-ჩვევის ჩამოყალიბებას. მოსწავლე გამოწერს ასოებს, ნასწავლ
სიტყვებს.
specifikuri: კულტურული
ინფორმაციის ათვისება.
resursebi
moswavlis saxelmZRvanelo: ‘English world’ დ1b
/ Student’s book and Workbook/by
Mary Bowen and
Liz Hocking.
maswavleblis saxelmZRvanelo/ ‘English world’ Teacher’s
book/by Mary Bowen
and Liz Hocking.
damxmare literatura:
TvalsaCinoeba: plakatebi, suraTebi, baraTebi sityvebiTurT.
teqnikuri saSualebebi: CD
Player Sesabamisi CD kompaqt diskiT
internet
misamarTebi:
www.british
council.org/ learnenglish
www.teachingenglish.org.uk
adamianuri
resursebi: inglisuri enis
kaTedra.
kursis organizacia
Casatarebeli gakveTilebis tipebi: axsnis, gamokiTxvis,
codnis ganmtkicebis.
swavlebis meTodebi: interaqtiuri _
gonebrivi ieriSi, roluri TamaSebi da swavleba TamaSis meSveobiT.
mecadineobis formebi: ind ividualuri, muSaoba wyvilebSi, saklaso da jgufuri
samuSao.
saklaso menejmentis xerxebi: individualuri,
jgufuri, mTeli klasi
samuSao disciplina
sajarimo zomebi:
moswavlis qcevis kodeqsis sistematiuri
darRvevisaTvis,sistematiuri gacdenebisa da dabali akademiuri moswrebisaTvis
moswavle daisjeba saskolo saswavlo gegmisa da moswavleTa qcevis kodeqsis
gaTvaliswinebiT.
misaRwevi Sedegebi
zogadi
sagnobrivi:
mosmena: მოსწავლე იგებს მასწავლებლის მითითებებს,ლექსებს,
გათვლებს, სიმღერებს.მოსწავლე იგებს ილუსტრირებულ მიკროტექსტს.მოსწავლე იძენს მოსმენისათვის
აუცილებელ უნარ-ჩვევებს.
laparaki: მოსწავლე იძენს
მეტყველებისათვის აუცილებელ უნარ-ჩვევებს (აქვს სათანადო გამოთქმა, იცავს ინტონაციას,
რიტმულ სეგმენტებს, იმდიდრებს/ეუფლება ლექსიკურ ბაზას).მოსწავლე მონაწილეობს მარტივ ინტერაქციაში.
kiTxva: მოსწავლე ფლობს კითხვისათვის აუცილებელ უნარ-ჩვევებს.
wera: მოსწავლე იძენს წერის ელემენტარულ უნარ-ჩვევებს.
specifikuri
sagnobrivi:
swavlis
swavla: მოსწავლე ორგანიზებას უწევს სასწავლო საქმიანობას.მოსწავლე
აქტიურადაა ჩაბმული სასწავლო პროცესში.მოსწავლე ცდილობს თანამშრომლობას თანაკლასელებთან,
მასწავლებელთან. მოსწავლე ცდილობს გუნდის წევრებთან თანამშრომლობას.მოსწავლე
ტოლერანტულია სხვისი შეცდომების მიმართ.
kulturaTa dialogi: მოსწავლე ამოიცნობს
უცხოენოვან ინფორმაციას კულტურის სფეროდან.მოსწავლე
ადარებს ერთმანეთს უცხო და მშობლიურ სოციოკულტურულ გარემოს.
adaptaciur/sasicocxlo:
moswavle
iTvaliswinebs gansxvavebul kulturul garemoSi miRebul qcevis wesebs,
tolerantulia, aqvs dialogis, TviTkontrolisa da TviTSefasebis unari.
·
saswavlo saganis dasaxeleba: inglisuri ena
·
swavlebis klasi: III-IV
·
saswavlo sagnis statusi: erovnuli saswavlo gegmiT gaTvaliswinebuli sagani
·
saswavlo kursis swavlebis
xangrZlivoba:
2 semestri
·
saaTebis raodenoba: 109
saswavlo kursis zogadi aRwera: უცხოური ენა,
როგორც ეროვნული სასწავლო გეგმის განუყოფელი ნაწილი, სასკოლო განათლების მთავარი სახელმწიფო
მიზნის განხორციელებას ემსახურება _ ეროვნულ და საკაცობრიო ღირებულებებთან ნაზიარები,
თავისუფალი პიროვნების აღზრდას, რომელიც შეძლებს თავისი წვლილის
შეტანას სამოქალაქო საზოგადოების ჩამოყალიბებასა და განვითარებაში.
dawyebiiTi safexuri (I-VI klasebi) - დაწყებით საფეხურზე
უცხოური ენის სწავლების აღმზრდელობითი მიზანია მოზარდის მომზადება მომდევნო - საბაზო საფეხურზე წარმატებული სწავლისათვის.
unar-Cvevebi: სამეტყველო უნარ-ჩვევები: მოსმენა, ლაპარაკი, კითხვა, წერა
miznebi da
amocanebi
sagnis swavlebis mizani: დაწყებით საფეხურზე უცხოური ენის სწავლების აღმზრდელობითი
მიზანია მოზარდის მომზადება მომდევნო - საბაზო საფეხურზე წარმატებული სწავლისათვის. ამისათვის
მან უნდა უზრუნველყოს:
·
მოზარდის გონებრივი და ფსიქო-ემოციური
პოტენციალის ამოქმედება და განვითარება (მეხსიერება,
ფანტაზია, წარმოსახვა, მრავალგვარი აზროვნება და სხვა);
·
დადებითი დამოკიდებულებების
ჩამოყალიბება საკუთარი თავის, სხვების, სწავლის, საგნის, უცხო სამყაროს მიმართ;
·
სასიცოცხლო უნარ-ჩვევების
განვითარება, რომელთაგან სწავლის ამ ეტაპზე პრიორიტეტულია ნებისყოფა, ყურადღების მობილიზება, წესების დაცვა და პატივისცემა, სასწავლო ნივთების/საქმიანობის
მოწესრიგება, თანამშრომლობა (მუშაობა წყვილად, გუნდურად, ურთიერთდახმარება), შემოქმედებითობა.
რაც შეეხება
უცხოური ენების სწავლების საგანმანათლებლო მიზანს, სწავლის ამ ეტაპზე პრიორიტეტული
ადგილი მიეკუთვნება უცხოურ ენაზე ზეპირმეტყველებასა (მოსმენა-ლაპარაკი) და კულტურული ინფორმაციის ათვისებას.
sagnis swavlebis amocanebi: დაწყებით საფეხურზე
სწავლების მთავარი ამოცანაა მოსწავლის ინტერესის სტიმულირება, მოტივაციის გაძლიერება:
მოზარდებმა უნდა შეიყვარონ ენის სწავლის პროცესი და თვით უცხოური ენა და კულტურა. სწავლის
პროცესში წარუმატებლობის, მარცხის განცდა უნდა გამოირიცხოს.
1. codna: მოსმენა-
ლაპარაკი, ზეპირმეტყველება.
- unar-Cvevebi: ნებისყოფა, ყურადღების მობილიზება,
თანამშრომლობა, ურთიერთდახმარება.
3. damokidebuleba: დადებითი
დამოკიდებულების ჩამოყალიბება საკუთარი თავის,სხვების,სწავლის, საგნის და უცხო
სამყაროს მიმართ.
sagnis mniSvnelobis dasabuTeba: საქართველო, როგორც ევროსაბჭოს წევრი ქვეყანა, ენობრივად და კულტურულად მრავალფეროვან
სივრცეში შევიდა. უცხოური ენების ცოდნის გარეშე შეუძლებელია ამ სივრცეში ინტეგრირება
და საკუთარი პიროვნული შესაძლებლობების სრულფასოვანი რეალიზება.
sagnis Seswavla xels uwyobs: saskolo ganaTlebis
umTavresi saxelmwifo miznis ganxorcielebas – erovnul da zogadsakacobrio
RirebulebebTan naziarebi Tavisufali pirovnebis aRzrdas, romelic SeZlebs Tavisi
wvlili Seitanas sazogadoebis
Camoyalibebasa da ganviTarebaSi.
sagnis SeswavlisTvis aucilebeli
sabaziso komponentebi: სტანდარტი
და პროგრამის შინაარსი. სტანდარტში განსაზღვრულია სწავლების მოსალოდნელი შედეგების
მიღწევა I ეტაპზე.
saerTo: მოსმენა - ამ ეტაპზე
მოსმენას, როგორც უცხოური ენის ათვისების მთავარ არხს, პრიორიტეტული მნიშვნელობა მიენიჭება.
სიტყვიერ ჯაჭვში ბგერების, სიტყვების, მარტივი წინადადებების სმენით გარჩევას განსაკუთრებული
მნიშვნელობა დაეთმობა, რადგან უცხოური ენისათვის დამახასიათებელ ჟღერადობებზე სმენის
გამახვილება აუცილებელია გაგების უნარისა და სწორი გამოთქმის ჩამოსაყალიბებლად, რაც
წარმატებული ინტერაქციის საფუძველს წარმოადგენს.
ლაპარაკი – პირველ ეტაპზე
მოსწავლის ალაპარაკება გაჭირდება. სწავლების სტრატეგია რეპროდუცირებისკენ იქნება მიმართული.
რეპროდუცირების მიზანია, სწორი გამოთქმის ჩამოყალიბება და ლექსიკური მარაგის გამდიდრება/განმტკიცება.
რეპროდუცირებისთვის გამოიყენება ლექსები, გათვლები (პატარებისათვის), სიმღერები, დიალოგები.
კითხვა – ასაკობრივი
თავისებურებების გათვალისწინებით დაწყებით საფეხურზე სწავლების პირველ წელს კითხვის უნარ-ჩვევაზე ნაკლები აქცენტი კეთდება.
უპირატესობა მიენიჭება დაღმავალ მეთოდს, ანუ სიტყვების ამოცნობას დანაწევრების გარეშე.
წერა –დაწყებით საფეხურზე სწავლების პირველ წელს განსაკუთრებული ყურადღება დაეთმობა
წერის ტექნიკურ-მოტორული უნარ-ჩვევის ჩამოყალიბებას. მოსწავლე გამოწერს ასოებს, ნასწავლ
სიტყვებს.
specifikuri: კულტურული
ინფორმაციის ათვისება.
resursebi
moswavlis saxelmZRvanelo: ‘English world’ დ2b /
Student’s book and Workbook/by Mary Bowen
and Liz Hocking.
maswavleblis saxelmZRvanelo/ ‘English world’ Teacher’s
book/by Mary Bowen
and Liz Hocking.
damxmare literatura:
TvalsaCinoeba: plakatebi, suraTebi, baraTebi sityvebiTurT.
teqnikuri saSualebebi: CD
Player Sesabamisi CD kompaqt diskiT
internet
misamarTebi:
www.british
council.org/ learnenglish
www.teachingenglish.org.uk
adamianuri
resursebi: inglisuri enis
kaTedra.
kursis organizacia
Casatarebeli gakveTilebis tipebi: axsnis, gamokiTxvis,
codnis ganmtkicebis.
swavlebis meTodebi: interaqtiuri _
gonebrivi ieriSi, roluri TamaSebi da swavleba TamaSis meSveobiT.
mecadineobis formebi: ind ividualuri, muSaoba wyvilebSi, saklaso da jgufuri
samuSao.
saklaso menejmentis xerxebi: individualuri,
jgufuri, mTeli klasi
samuSao disciplina
gacdenebis dasaSvebi raodenoba:
თუ საშუალო საფეხურის მოსწავლემ გააცდინა კონკრეტული საგნისთვის ერთი სასწავლო წლის მანძილზე გათვალისწინებული საათების 1/2-ზე მეტი, იგი ამ საგანში არ იღებს საგნის წლიურ ნიშანს. აღნიშნულ საგანში შეფასებას იღებს ექსტერნატის ფორმით
გამოცდის დაძლევის საფუძველზე. საბაზო საფეხურის მოსწავლის მიმართ ამ წესის გავრცელების საკითხი და მისი
გავრცელების შემთხვევაში მოსწავლის შეფასების
წესი დგინდება სასკოლო
სასწავლო გეგმით.
davalianebis dasaSvebi raodenoba:
თუ საბაზო/საშუალო საფეხურის მოსწავლემ სემესტრის
განმავლობაში გააცდინა კონკრეტული საგნისთვის ერთი სასწავლო წლის მანძილზე დათმობილი
საათების 1/4 და მეტი, მაგრამ 1/2-ზე ნაკლები, მის
სემესტრულ ნიშანს დააკლდება 20%. თუ მოსწავლეს არ აკმაყოფილებს
მიღებული ნიშანი, მას მიეცემა საშუალება,
გავიდეს სკოლის მიერ ორგანიზებულ სემესტრულ გამოცდაზე.
sajarimo zomebi:
moswavlis qcevis kodeqsis sistematiuri
darRvevisaTvis,sistematiuri gacdenebisa da dabali akademiuri moswrebisaTvis
moswavle daisjeba saskolo saswavlo gegmisa da moswavleTa qcevis kodeqsis
gaTvaliswinebiT.
misaRwevi Sedegebi
zogadi
sagnobrivi:
mosmena: მოსწავლე იგებს მასწავლებლის მითითებებს,ლექსებს,
გათვლებს, სიმღერებს.მოსწავლე იგებს ილუსტრირებულ მიკროტექსტს.მოსწავლე იძენს მოსმენისათვის
აუცილებელ უნარ-ჩვევებს.
laparaki: მოსწავლე იძენს
მეტყველებისათვის აუცილებელ უნარ-ჩვევებს (აქვს სათანადო გამოთქმა, იცავს ინტონაციას,
რიტმულ სეგმენტებს, იმდიდრებს/ეუფლება ლექსიკურ ბაზას).მოსწავლე მონაწილეობს მარტივ ინტერაქციაში.
kiTxva: მოსწავლე ფლობს კითხვისათვის აუცილებელ უნარ-ჩვევებს.
wera: მოსწავლე იძენს წერის ელემენტარულ უნარ-ჩვევებს.
specifikuri
sagnobrivi:
swavlis
swavla: მოსწავლე ორგანიზებას უწევს სასწავლო საქმიანობას.მოსწავლე
აქტიურადაა ჩაბმული სასწავლო პროცესში.მოსწავლე ცდილობს თანამშრომლობას თანაკლასელებთან,
მასწავლებელთან. მოსწავლე ცდილობს გუნდის წევრებთან თანამშრომლობას.მოსწავლე
ტოლერანტულია სხვისი შეცდომების მიმართ.
kulturaTa dialogi: მოსწავლე ამოიცნობს
უცხოენოვან ინფორმაციას კულტურის სფეროდან.მოსწავლე
ადარებს ერთმანეთს უცხო და მშობლიურ სოციოკულტურულ გარემოს.
adaptaciur/sasicocxlo:
moswavle
iTvaliswinebs gansxvavebul kulturul garemoSi miRebul qcevis wesebs, tolerantulia,
aqvs dialogis, TviTkontrolisa da TviTSefasebis unari.
- saswavlo
saganis dasaxeleba: inglisuri ena
- swavlebis
klasi: VI
- saswavlo
sagnis statusi: erovnuli saswavlo gegmiT gaTvaliswinebuli
sagani
- saswavlo
kursis swavlebis xangrZlivoba: 2 semestri
- saaTebis
raodenoba:
saswavlo
kursis zogadi aRwera: უცხოური ენა, როგორც ეროვნული სასწავლო გეგმის განუყოფელი
ნაწილი, სასკოლო განათლების მთავარი სახელმწიფო მიზნის განხორციელებას ემსახურება
_ ეროვნულ და საკაცობრიო ღირებულებებთან ნაზიარები, თავისუფალი პიროვნების აღზრდას, რომელიც შეძლებს თავისი წვლილის
შეტანას სამოქალაქო საზოგადოების ჩამოყალიბებასა და განვითარებაში.
dawyebiiTi
safexuri (IV-VI klasebi) - დაწყებით საფეხურზე უცხოური ენის სწავლების აღმზრდელობითი
მიზანია მოზარდის მომზადება მომდევნო - საბაზო საფეხურზე წარმატებული სწავლისათვის.
unar-Cvevebi:
სამეტყველო
უნარ-ჩვევები: მოსმენა, ლაპარაკი, კითხვა, წერა
miznebi da
amocanebi
sagnis
swavlebis mizani: დაწყებით საფეხურზე უცხოური ენის სწავლების აღმზრდელობითი
მიზანია მოზარდის მომზადება მომდევნო - საბაზო საფეხურზე წარმატებული სწავლისათვის. ამისათვის
მან უნდა უზრუნველყოს:
·
მოზარდის გონებრივი და ფსიქო-ემოციური
პოტენციალის ამოქმედება და განვითარება (მეხსიერება,
ფანტაზია, წარმოსახვა, მრავალგვარი აზროვნება და სხვა);
·
დადებითი დამოკიდებულებების
ჩამოყალიბება საკუთარი თავის, სხვების, სწავლის, საგნის, უცხო სამყაროს მიმართ;
·
სასიცოცხლო უნარ-ჩვევების
განვითარება, რომელთაგან სწავლის ამ ეტაპზე პრიორიტეტულია ნებისყოფა, ყურადღების მობილიზება, წესების დაცვა და პატივისცემა, სასწავლო ნივთების/საქმიანობის
მოწესრიგება, თანამშრომლობა (მუშაობა წყვილად, გუნდურად, ურთიერთდახმარება), შემოქმედებითობა.
რაც შეეხება
უცხოური ენების სწავლების საგანმანათლებლო მიზანს, სწავლის ამ ეტაპზე უცხოურ ენაზე ზეპირმეტყველებis garda didi yuradReba eTmoba kiTxvas, weras და კულტურული
ინფორმაციის ათვისებას.
sagnis
swavlebis amocanebi: am საფეხურზე
სწავლების მთავარი ამოცანაა მოსწავლის ინტერესის სტიმულირება, მოტივაციის გაძლიერება. მოზარდებმა
უნდა შეიყვარონ ენის სწავლის პროცესი და თვით უცხოური ენა და კულტურა. სწავლის პროცესში
წარუმატებლობის, მარცხის განცდა უნდა გამოირიცხოს.
- codna: მოსმენა-
ლაპარაკი, ზეპირმეტყველება,
კითხვა და წერა
- unar-Cvevebi: ნებისყოფა, ყურადღების მობილიზება,
თანამშრომლობა, ურთიერთდახმარება.
- damokidebuleba: დადებითი
დამოკიდებულების ჩამოყალიბება საკუთარი თავის,სხვების,სწავლის, საგნის და
უცხო სამყაროს მიმართ.
sagnis mniSvnelobis dasabuTeba: საქართველო,
როგორც ევროსაბჭოს წევრი ქვეყანა, ენობრივად და კულტურულად მრავალფეროვან სივრცეში
შევიდა. უცხოური ენების ცოდნის გარეშე შეუძლებელია ამ სივრცეში ინტეგრირება და საკუთარი
პიროვნული შესაძლებლობების სრულფასოვანი რეალიზება.
sagnis Seswavla xels uwyobs: saskolo ganaTlebis umTavresi saxelmwifo miznis
ganxorcielebas – erovnul da zogadsakacobrio RirebulebebTan naziarebi Tavisufali
pirovnebis aRzrdas, romelic SeZlebs Tavisi wvlili Seitanas sazogadoebis Camoyalibebasa da ganviTarebaSi.
sagnis SeswavlisTvis aucilebeli sabaziso
komponentebi: სტანდარტი და
პროგრამის შინაარსი. სტანდარტში განსაზღვრულია სწავლების მოსალოდნელი შედეგების
მიღწევა III ეტაპზე.
saerTo: მოსმენა - ამ ეტაპზე გამოიყენება
როგორც დიდაქტიზებული, ისე ნახევრად ავთენტური ტექსტები, რომელთა მოცულობა და სირთულის
დონე აღემატება წინა დონის ტექსტებისას. გაგების თვალსაზრისით
მოთხოვნა გაიზრდება: მოსწავლეებს მოეთხოვებათ ტექსტის უფრო ამომწურავად გაგება და ენობრივი
მოვლენების შესწავლა/გაანალიზება.
ლაპარაკი –პრიორიტეტული
ამოცანაა მოსწავლის ალაპარაკება. უფრო მრავალფეროვანი ხდება საკომუნიკაციო სიტუაციები,
რომლებშიც იგი მონაწილეობს როგორც მსმენელი ან მოქმედი პირი. იწყებს ენობრივი მარაგის უფრო თავისუფლად გამოყენებას როგორც
სიმულაციური, ისე რეალური კომუნიკაციის დროს.
კითხვა
- მოსწავლეებს მოეთხოვებათ სხვადასხვა ტიპის და შინაარსის ტექსტების გაგება.
ტექსტები იქნება ჯერ კიდევ მცირე მოცულობის, ნახევრადავთენტური* ან ავთენტურს მიმსგავსებული
დიდაქტიზებული. მოსწავლეები დასმული ამოცანის შესაბამისად ისწავლიან კითხვის სხვადასხვა
სტრატეგიისა თუ სახეობის გამოყენებას (გაცნობითი, შესწავლითი, ძიებითი).
წერა - ყურადღება რეპროდუცირებიდან თანდათანობით გადადის
პროდუცირებაზე. მოსწავლეები სწავლობენ ნიმუშების მიხედვით მცირე მოცულობის ფუნქციური
ტექსტების შედგენას, სადაც ისინი იძენენ ამბების, ფაქტების, მოვლენების თანამიმდევრულად
გადმოცემისა და შეფასების უნარ-ჩვევებს, რომლებიც მომდევნო ეტაპზე უფრო მეტად გაიშლება
და დაიხვეწება. მოტივაციის ასამაღლებლად სასურველია ისეთი აქტივობების შეთავაზებაც,
სადაც მოსწავლეს მოუწევს, ასე ვთქვათ, ენასთან თამაში და ენობრივი მარაგის შემოქმედებითად
გამოყენება
specifikuri: კულტურული
ინფორმაციის ათვისება.
რesursebi
moswavlis saxelmZRvanelo: “English
World “ /
student’s book and workbook /
maswavleblis saxelmZRvanelo: ‘Engish world’ by Tatiana
Bukia / Teacher’s book/
damxmare literatura:
TvalsaCinoeba: plakatebi
teqnikuri saSualebebi: CD Player Sesabamisi CD kompaqt
diskiT. კომპიუტერი, პროექტორი
internet misamarTebi:
www.british
council.org/ learnenglish
www.teachingenglish.org.uk
adamianuri resursebi: inglisuri enis kaTedra.
kursis organizacia
Casatarebeli gakveTilebis tipebi: axsnis, gamokiTxvis, codnis ganmtkicebis.
swavlebis meTodebi: interaqtiuri _ gonebrivi ieriSi, roluri TamaSebi,
კითხვა ნიშანთა სისტემით,დისკუსია
mecadineobis formebi: individualuri, muSaoba wyvilebSi, saklaso da jgufuri
samuSao.
saklaso menejmentis xerxebi: individualuri,
წყვლიებში,
jgufuri, mTeli klasi
samuSao disciplina
gacdenebis dasaSvebi raodenoba:
. თუ საბაზო-საშუალო საფეხურებზე მოსწავლემ სასწავლო წლის განმავლობაში გააცდინა კონკრეტული საგნისთვის წლის მანძილზე დათმობილი საათების 30% და მეტი, მოსწავლე ფასდება მხოლოდ ექსტერნატის გამოცდის ჩაბარების საფუძველზე.
sajarimo zomebi:
moswavlis
qcevis kodeqsis sistematiuri darRvevisaTvis,sistematiuri gacdenebisa da dabali
akademiuri moswrebisaTvis moswavle daisjeba saskolo saswavlo gegmisa da
moswavleTa qcevis kodeqsis gaTvaliswinebiT.
misaRwevi Sedegebi
zogadi
sagnobrivi:
mosmena: მოსწავლე ისმენს და იგებს მასწავლებლის მითითებებსა და სავარჯიშოს ინსტრუქციებს. მოსწავლე ისმენს და იგებს მცირე ზომის დიალოგს.
მოსწავლე ისმენს და იგებს თხრობითი ხასიათის ილუსტრირებულ ტექსტს (ადაპტირებული ზღაპარი, მოთხრობა,
ამბავი).მოსწავლე ისმენს და იგებს ამინდის მარტივ პროგნოზს.
ლaparaki: მოსწავლე ფლობს მეტყველებისათვის აუცილებელ უნარ-ჩვევებს.
მოსწავლე მონაწილეობს მარტივ ინტერაქციაში. მოსწავლე იძენს ელემენტარულ ენობრივ-გრამატიკულ უნარ-ჩვევებს და ცდილობს ფუნქციურად გამოიყენოს ისინი.
kiTxva:. მოსწავლე კითხულობს და იგებს ღია ბარათს, პირად
წერილს.მოსწავლე კითხულობს მოსმენისას დამუშავებულ ტექსტებს.მოსწავლე მოიძიებს კონკრეტულ ინფორმაციას პრაგმატული ხასიათის საბავშვო ინფორმაციულ ტექსტში. მოსწავლე მიმართავს სხვადასხვა სტრატეგიას შინაარსის გაგების გასაადვილებლად.
wera:. მოსწავლე წერს ღიაბარათს.მოსწავლე დამხმარე საშუალებებზე დაყრდნობით ქმნის მიკრო ტექსტებს.მოსწავლე იცავს წერილობითი ტექსტის სტრუქტურას, იძენს ელემენტარულ ენობრივ-გრამატიკულ უნარ-ჩვევებს და ცდილობს ფუნქციურად გამოიყენოს ისინი.მოსწავლე მიმართავს წერის სტრატეგიებს ნაწერის გაუმჯობესების მიზნით.
specifikuri sagnobrivi:
swavlis swavla: მოსწავლე ორგანიზებას უწევს სასწავლო საქმიანობას.მოსწავლე აქტიურადაა ჩაბმული სასწავლო პროცესში.მოსწავლე იყენებს რესურსებს სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით.მოსწავლე იყენებს სხვადასხვა ხერხს ლექსიკური მასალის ასათვისებლად.მოსწავლე იყენებს სტრატეგიებს გრამატიკულ
მოვლენებში გასარკვევად.მოსწავლე თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან.
მოსწავლე თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
kulturaTa
dialogi: მოსწავლე ამოიცნობს ინფორმაციას კულტურის სფეროდან.
მოსწავლე იჩენს ინტერესს კულტურული განსხვავებების მიმართ.მოსწავლე აცნობიერებს, რომ ენაში აისახება სამყაროს თავისებური ხედვა.
adaptaciur/sasicocxlo:
moswavle iTvaliswinebs gansxvavebul kulturul
garemoSi miRebul qcevis wesebs, tolerantulia, aqvs dialogis, TviTkontrolisa da
TviTSefasebis unari.
saswavlo sagnis dasaxeleba: inglisuri ena
swavlebis klasi: VII klasi
saswavlo sagnis statusi:
erovnuli saswavlo gegmiT gaTvaliswinebuli sagani
saswavlo kursis swavlebis xangrZlivoba:
erTi saswavlo weli
saaTebis raodenoba:
saswavlo kursis zogadi aRwera:
inglisuri ena, rogorc erovnuli saswavlo gegmis
ganuyofeli nawili emsaxureba erovnuli da sakacobrio RirebulebebTan naziarebi
Taisufali pirovnebis aRzrdas, romelic wvlils
Seitans sazogadoebis ganviTarebaSi.
unar-Cvevebi; mosmena, saubari,
kiTxva, wera.
miznebi
da amocanebi
sagnis swavlebis
mizani: moswavlis aRWurva bazisuri
codniT, romelic mas xels Seuwyobs gza gaikvlios Tanamedrove cxovrebaSi. zepiri
da werilobiTi komunikacia ucxo enaze. codnis donis amaRleba, damoukideblad ama
Tu im mimarTulebiT. kiTxvis, weris saubris, mosmenis kulturis Seswavla.
Mmoqalaqeobrivi TviTSegnebisa da SemoqmedebiTi unar-Cvevebis Camoyalibeba.
sagnis swavlebis amocanebi:
sagnis swavlebis amocanebi:
- codna:
მოსწავლის მომზადება ამა თუ იმ სფეროში სწავლის ან მუშობის გასაგრძელებლად.
moswavlem unda miiRos rogorc enobrivi, aseve kulturuli informacia. მოსწავლე თავს ართმევს ყოფით საკომუნიკაციო სიტუაციას, იგებს დიალოგს.
- unar-Cvevebi: sametyvelo unar-Cvevebi: mosmena,
saubari kiTxva, wera.
sasicocxlo unar-Cvevebi: aqtiur
cxovrebaSi Cabma, profesiuli ganaTlebis miReba, Semdgomi swavlebis gagrZeleba.
- damokidebuleba:
ucxouri enebis swavlis survili, pozitiuri damokidebuleba, rogorc kulturuli, ise individualuri mravalferovnebis mimarT da misi rogorc samyaros mravalferovnebis aRqma.
sagnis
mniSvnelobis dasabuTeba: ucxo enis
(inglisuri enis) mniSvneloba dRiTidRe
izrdeba. Mimdinareobs integracia Sxva qveynebTan, rogorc enobriv aseve kulturul
sferoSi. Ekonomikujri da politikuri urTierTobebis mogvarebis safuZvelze amitom
saxelmwifo saswavlo gegma iTvaliswinebs ucxo enis, kerZod inglisuri enis
swavlebas.
sagnis Seswavla xels uwyobs:
saskolo ganaTlebis umTavresi saxelmwifo
miznis ganxorcielebas – erovnul da zogadsakacobrio RirebulebebTan naziarebi
Tavisufali pirovnebis aRzrdas, romelic SeZlebs Tavisi wvlili Seitanas sazogadoebis Camoyalibebasa da ganviTarebaSi. Mmoswavles eZleva SesaZlebloba
Tavi gaarTvas yofiT situaciebs.
sagnis SeswavlisTvis aucilebeli sabaziso
komponentebi:
standarti da programis Sinaarsi.
standartSi gansazRvruliaswavlebis mosalodneli Sedegebis swavlebis II
etapze.
saerTo:
mosmena
– gamoiyeneba rogorc didaqtizebuli, ise naxevrad avTenturi teqstebi. izrdeba
moTxovna teqstis amomwuravad gagebis da enobrivi movlenebis Seswavla da
gaanalizebaze. saubari – mravalferovani sakomunikacio situaciebi. kiTxva
–sruldeba kiTxvis teqnikuri meToduri Cvevis Camoyalibeba. wera – moswavleebi
swavloben mcire zomis funqcionalur teqstebis Sedgenas.
specifikuri:
swavlebis swavla.
sxvadasxva strategiebis gamoyeneba (gacnobiT,
SeswavliT, ZiebiT)
resursebi
moswavlis saxelmZRvanelo: New inspiration (student’s book,
workbook);
maswavleblis
saxelmZRvanelo: ,,Teacher’s
Book”
saxelmZRvanelos avtorebi: judi
garton-spenseri da filip
provzi
gamomcemloba-- makmilani
damxmare
literatura: .
TvalsaCinoeba: plakatebi,
teqnikuri
saSualebebi:
kompiuteri, proeqtori, CD fleieri.
internet misamarebi:
www.british
council.org/ learnenglish
adamianuri
resursebi: inglisuri enis kaTedra
kursis
organizacia
Casatarebeli
gakveTilebis tipebi: axsnis, gamokiTxvis, codnis ganmtkicebis, kombinirebuli,
SemoqmedebiTi.
swavlebis
meTodebi: komunikaciuri,
interaqtiuli, aqtiuri, programirebuli.
mecadineobis
formebi:
leqciuri, gakveTili diskusia, debati, praqtikuli.
saklaso menejmentis
xerxebi:
individualuri, wyvilebi, jgufuri, triadebi, mTeli klasi.
samuSao
disciplina
gacdenebis
dasaSvebi raodenoba:
. თუ საბაზო-საშუალო საფეხურებზე მოსწავლემ სასწავლო წლის განმავლობაში გააცდინა კონკრეტული საგნისთვის წლის მანძილზე დათმობილი საათების 30%
და მეტი, მოსწავლე ფასდება მხოლოდ ექსტერნატის გამოცდის ჩაბარების საფუძველზე.
sajarimo zomebi:
moswavlis qcevis kodeqsis sistematiuri drRvevisaTvis, sistematiuri
gacdenebisa da dabali akademiuri moswrebisaTvis moswavle daisjeba saskolo
saswavlo gegmisa da moswavleTa qcevis kodeqsis gaTvaliswinebiT.
misaRwevi
Sedegebi
zogadi sagnobrivi:
mosmena – moswavle igebs dialogs, sainformacio, audioCanawerebs,
gancxadebebs; saubari – sakomunikacio situaciebi, diskusiebSi monawileoba.
kiTxva – SeuZlia gaigos sxvadasxva xasiaTis Ria baraTebi, werilebi, interviu,
reportaJi, reklama. wera – Ria baraTi, bukleti, mcire zomis teqstis SeTxza.
specifikuri sagnobrivi:
swavlebis swavla – damoukideblad marTavs saswavlo saqmianobas,
resursebs, TanamSromlobs gundis wevrebTan.
adaptaciur –
sasicocxlo:
moswavle iTvaliswinebs gansxvavebul kulturul garemoSi
miRebul qcevis wesebs, tolerantulia, kulturuli da individualuri, aqvs
Semecnebisa da swavlis molaparakebis, dialogis, TviTkontrolisa da TviTSefasebis
unari.
No comments:
Post a Comment