სილაბუსები 2013-2014


განხილულია                                                                             შეთანხმებულია
მეჯვრისხევის საჯარო სკოლა                                              მეჯვრისხევის საჯარო სკოლა
უცხო ენების კათედრის გამგე:                                              სასწ. ნაწილის გამგე:
______________/მზია ჯოხაძე/                                   ________/. გინტური/









                                                                 I-II  კლასების


                              s i l a b u s i


      


         pedagogi: ----mzia--joxaZe------------------------------------







skolis direqtori:                                       /m.suxiSvili /


·        saswavlo saganis dasaxeleba:  inglisuri ena


·        swavlebis klasi: I-II

·        saswavlo sagnis statusi: erovnuli saswavlo gegmiT gaTvaliswinebuli sagani


·        saswavlo kursis swavlebis xangrZlivoba:  2 semestri


·        saaTebis raodenoba: 109


saswavlo kursis zogadi aRwera: უცხოური ენა, როგორც ეროვნული სასწავლო გეგმის განუყოფელი ნაწილი, სასკოლო განათლების მთავარი სახელმწიფო მიზნის განხორციელებას ემსახურება _ ეროვნულ და საკაცობრიო ღირებულებებთან ნაზიარები, თავისუფალი პიროვნების აღზრდას, რომელიც შეძლებს თავისი წვლილის შეტანას სამოქალაქო საზოგადოების ჩამოყალიბებასა და განვითარებაში.


dawyebiiTi safexuri (I-VI klasebi) - დაწყებით საფეხურზე უცხოური ენის სწავლების აღმზრდელობითი მიზანია მოზარდის მომზადება მომდევნო - საბაზო საფეხურზე წარმატებული სწავლისათვის.


unar-Cvevebi:  სამეტყველო უნარ-ჩვევები: მოსმენა, ლაპარაკი, კითხვა, წერა











miznebi da amocanebi


sagnis swavlebis mizani:  დაწყებით საფეხურზე უცხოური ენის სწავლების აღმზრდელობითი მიზანია მოზარდის მომზადება მომდევნო - საბაზო საფეხურზე წარმატებული სწავლისათვის. ამისათვის მან უნდა უზრუნველყოს:
·         მოზარდის გონებრივი და ფსიქო-ემოციური პოტენციალის  ამოქმედება და განვითარება (მეხსიერება, ფანტაზია, წარმოსახვა, მრავალგვარი აზროვნება და სხვა);
·         დადებითი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება საკუთარი თავის, სხვების, სწავლის, საგნის, უცხო სამყაროს მიმართ;
·         სასიცოცხლო უნარ-ჩვევების განვითარება, რომელთაგან სწავლის ამ ეტაპზე პრიორიტეტულია ნებისყოფა, ყურადღების მობილიზება,  წესების დაცვა და პატივისცემა, სასწავლო ნივთების/საქმიანობის მოწესრიგება, თანამშრომლობა (მუშაობა წყვილად, გუნდურად, ურთიერთდახმარება), შემოქმედებითობა.
რაც შეეხება უცხოური ენების სწავლების საგანმანათლებლო მიზანს, სწავლის ამ ეტაპზე პრიორიტეტული ადგილი მიეკუთვნება უცხოურ ენაზე ზეპირმეტყველებას (მოსმენა-ლაპარაკი) და კულტურული ინფორმაციის ათვისებას.



sagnis swavlebis amocanebi: დაწყებით საფეხურზე სწავლების მთავარი ამოცანაა მოსწავლის ინტერესის სტიმულირება, მოტივაციის გაძლიერება: მოზარდებმა უნდა შეიყვარონ ენის სწავლის პროცესი და თვით უცხოური ენა და კულტურა. სწავლის პროცესში წარუმატებლობის, მარცხის განცდა უნდა გამოირიცხოს.



1.  codna:  მოსმენა- ლაპარაკი, ზეპირმეტყველება.


  1. unar-Cvevebi:  ნებისყოფა, ყურადღების მობილიზება, თანამშრომლობა, ურთიერთდახმარება.


3.  damokidebuleba:  დადებითი დამოკიდებულების ჩამოყალიბება საკუთარი თავის,სხვების,სწავლის, საგნის და უცხო სამყაროს მიმართ.
sagnis mniSvnelobis dasabuTeba: საქართველო, როგორც ევროსაბჭოს წევრი ქვეყანა, ენობრივად და კულტურულად მრავალფეროვან სივრცეში შევიდა. უცხოური ენების ცოდნის გარეშე შეუძლებელია ამ სივრცეში ინტეგრირება და საკუთარი პიროვნული შესაძლებლობების სრულფასოვანი რეალიზება.

sagnis Seswavla xels uwyobs: saskolo ganaTlebis umTavresi saxelmwifo miznis ganxorcielebas – erovnul da zogadsakacobrio RirebulebebTan naziarebi Tavisufali pirovnebis aRzrdas, romelic SeZlebs Tavisi wvlili Seitanas  sazogadoebis Camoyalibebasa da  ganviTarebaSi.

sagnis SeswavlisTvis aucilebeli sabaziso komponentebi:  სტანდარტი და პროგრამის შინაარსი. სტანდარტში განსაზღვრულია სწავლების მოსალოდნელი შედეგების მიღწევა I ეტაპზე.

saerTo:  მოსმენა - ამ ეტაპზე მოსმენას, როგორც უცხოური ენის ათვისების მთავარ არხს, პრიორიტეტული მნიშვნელობა მიენიჭება. სიტყვიერ ჯაჭვში ბგერების, სიტყვების, მარტივი წინადადებების სმენით გარჩევას განსაკუთრებული მნიშვნელობა დაეთმობა, რადგან უცხოური ენისათვის დამახასიათებელ ჟღერადობებზე სმენის გამახვილება აუცილებელია გაგების უნარისა და სწორი გამოთქმის ჩამოსაყალიბებლად, რაც წარმატებული ინტერაქციის საფუძველს წარმოადგენს.
ლაპარაკი – პირველ ეტაპზე მოსწავლის ალაპარაკება გაჭირდება. სწავლების სტრატეგია რეპროდუცირებისკენ იქნება მიმართული. რეპროდუცირების მიზანია, სწორი გამოთქმის ჩამოყალიბება და ლექსიკური მარაგის გამდიდრება/განმტკიცება. რეპროდუცირებისთვის გამოიყენება ლექსები, გათვლები (პატარებისათვის), სიმღერები, დიალოგები.
კითხვა       ასაკობრივი თავისებურებების გათვალისწინებით დაწყებით საფეხურზე  სწავლების პირველ  წელს კითხვის უნარ-ჩვევაზე ნაკლები აქცენტი კეთდება. უპირატესობა მიენიჭება დაღმავალ მეთოდს, ანუ სიტყვების ამოცნობას დანაწევრების გარეშე.
წერადაწყებით საფეხურზე სწავლების პირველ წელს განსაკუთრებული ყურადღება დაეთმობა წერის ტექნიკურ-მოტორული უნარ-ჩვევის ჩამოყალიბებას. მოსწავლე გამოწერს ასოებს, ნასწავლ სიტყვებს.

specifikuri: კულტურული ინფორმაციის ათვისება.





resursebi

moswavlis saxelmZRvanelo:  ‘English  world  1b  / Student’s book and Workbook/by  Mary  Bowen  and  Liz  Hocking.


maswavleblis saxelmZRvanelo/ ‘English  world  Teacher’s book/by  Mary  Bowen  and  Liz  Hocking.

damxmare literatura:

TvalsaCinoeba: plakatebi, suraTebi, baraTebi sityvebiTurT.

teqnikuri saSualebebi: CD Player Sesabamisi CD kompaqt diskiT

internet misamarTebi:
www.british council.org/ learnenglish
www.teachingenglish.org.uk
adamianuri resursebi: inglisuri enis kaTedra.

  
kursis organizacia


Casatarebeli gakveTilebis tipebi: axsnis, gamokiTxvis, codnis ganmtkicebis.

swavlebis meTodebi: interaqtiuri _ gonebrivi ieriSi, roluri TamaSebi da swavleba TamaSis meSveobiT.
            
mecadineobis formebi: individualuri, muSaoba wyvilebSi, saklaso da jgufuri samuSao.

saklaso menejmentis xerxebi: individualuri, jgufuri, mTeli klasi



samuSao disciplina

             
sajarimo zomebi:

moswavlis qcevis kodeqsis sistematiuri darRvevisaTvis,sistematiuri gacdenebisa da dabali akademiuri moswrebisaTvis moswavle daisjeba saskolo saswavlo gegmisa da moswavleTa qcevis kodeqsis gaTvaliswinebiT.


misaRwevi Sedegebi


zogadi sagnobrivi:

mosmena:  მოსწავლე იგებს მასწავლებლის მითითებებს,ლექსებს, გათვლებს, სიმღერებს.მოსწავლე იგებს ილუსტრირებულ მიკროტექსტს.მოსწავლე იძენს მოსმენისათვის აუცილებელ უნარ-ჩვევებს.
laparaki:  მოსწავლე იძენს მეტყველებისათვის აუცილებელ უნარ-ჩვევებს (აქვს სათანადო გამოთქმა, იცავს ინტონაციას, რიტმულ სეგმენტებს, იმდიდრებს/ეუფლება ლექსიკურ ბაზას).ოსწავლე მონაწილეობს მარტივ ინტერაქციაში.
kiTxva: მოსწავლე ფლობს  კითხვისათვის აუცილებელ უნარ-ჩვევებს.
wera: მოსწავლე იძენს წერის ელემენტარულ უნარ-ჩვევებს.


specifikuri sagnobrivi:

swavlis swavla:  მოსწავლე ორგანიზებას უწევს სასწავლო საქმიანობას.მოსწავლე აქტიურადაა ჩაბმული სასწავლო პროცესში.მოსწავლე ცდილობს თანამშრომლობას თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან. მოსწავლე ცდილობს გუნდის წევრებთან თანამშრომლობას.მოსწავლე ტოლერანტულია სხვისი შეცდომების მიმართ.
kulturaTa dialogi: მოსწავლე ამოიცნობს უცხოენოვან ინფორმაციას  კულტურის სფეროდან.მოსწავლე ადარებს ერთმანეთს უცხო და მშობლიურ სოციოკულტურულ გარემოს.


adaptaciur/sasicocxlo:


moswavle iTvaliswinebs gansxvavebul kulturul garemoSi miRebul qcevis wesebs, tolerantulia, aqvs dialogis, TviTkontrolisa da TviTSefasebis unari.











·        saswavlo saganis dasaxeleba:  inglisuri ena


·        swavlebis klasi: III-IV

·        saswavlo sagnis statusi: erovnuli saswavlo gegmiT gaTvaliswinebuli sagani


·        saswavlo kursis swavlebis xangrZlivoba:  2 semestri


·        saaTebis raodenoba: 109


saswavlo kursis zogadi aRwera: უცხოური ენა, როგორც ეროვნული სასწავლო გეგმის განუყოფელი ნაწილი, სასკოლო განათლების მთავარი სახელმწიფო მიზნის განხორციელებას ემსახურება _ ეროვნულ და საკაცობრიო ღირებულებებთან ნაზიარები, თავისუფალი პიროვნების აღზრდას, რომელიც შეძლებს თავისი წვლილის შეტანას სამოქალაქო საზოგადოების ჩამოყალიბებასა და განვითარებაში.


dawyebiiTi safexuri (I-VI klasebi) - დაწყებით საფეხურზე უცხოური ენის სწავლების აღმზრდელობითი მიზანია მოზარდის მომზადება მომდევნო - საბაზო საფეხურზე წარმატებული სწავლისათვის.


unar-Cvevebi:  სამეტყველო უნარ-ჩვევები: მოსმენა, ლაპარაკი, კითხვა, წერა











miznebi da amocanebi


sagnis swavlebis mizani:  დაწყებით საფეხურზე უცხოური ენის სწავლების აღმზრდელობითი მიზანია მოზარდის მომზადება მომდევნო - საბაზო საფეხურზე წარმატებული სწავლისათვის. ამისათვის მან უნდა უზრუნველყოს:
·         მოზარდის გონებრივი და ფსიქო-ემოციური პოტენციალის  ამოქმედება და განვითარება (მეხსიერება, ფანტაზია, წარმოსახვა, მრავალგვარი აზროვნება და სხვა);
·         დადებითი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება საკუთარი თავის, სხვების, სწავლის, საგნის, უცხო სამყაროს მიმართ;
·         სასიცოცხლო უნარ-ჩვევების განვითარება, რომელთაგან სწავლის ამ ეტაპზე პრიორიტეტულია ნებისყოფა, ყურადღების მობილიზება,  წესების დაცვა და პატივისცემა, სასწავლო ნივთების/საქმიანობის მოწესრიგება, თანამშრომლობა (მუშაობა წყვილად, გუნდურად, ურთიერთდახმარება), შემოქმედებითობა.
რაც შეეხება უცხოური ენების სწავლების საგანმანათლებლო მიზანს, სწავლის ამ ეტაპზე პრიორიტეტული ადგილი მიეკუთვნება უცხოურ ენაზე ზეპირმეტყველებას (მოსმენა-ლაპარაკი) და კულტურული ინფორმაციის ათვისებას.



sagnis swavlebis amocanebi: დაწყებით საფეხურზე სწავლების მთავარი ამოცანაა მოსწავლის ინტერესის სტიმულირება, მოტივაციის გაძლიერება: მოზარდებმა უნდა შეიყვარონ ენის სწავლის პროცესი და თვით უცხოური ენა და კულტურა. სწავლის პროცესში წარუმატებლობის, მარცხის განცდა უნდა გამოირიცხოს.



1.  codna:  მოსმენა- ლაპარაკი, ზეპირმეტყველება.


  1. unar-Cvevebi:  ნებისყოფა, ყურადღების მობილიზება, თანამშრომლობა, ურთიერთდახმარება.


3.  damokidebuleba:  დადებითი დამოკიდებულების ჩამოყალიბება საკუთარი თავის,სხვების,სწავლის, საგნის და უცხო სამყაროს მიმართ.
sagnis mniSvnelobis dasabuTeba: საქართველო, როგორც ევროსაბჭოს წევრი ქვეყანა, ენობრივად და კულტურულად მრავალფეროვან სივრცეში შევიდა. უცხოური ენების ცოდნის გარეშე შეუძლებელია ამ სივრცეში ინტეგრირება და საკუთარი პიროვნული შესაძლებლობების სრულფასოვანი რეალიზება.

sagnis Seswavla xels uwyobs: saskolo ganaTlebis umTavresi saxelmwifo miznis ganxorcielebas – erovnul da zogadsakacobrio RirebulebebTan naziarebi Tavisufali pirovnebis aRzrdas, romelic SeZlebs Tavisi wvlili Seitanas  sazogadoebis Camoyalibebasa da  ganviTarebaSi.

sagnis SeswavlisTvis aucilebeli sabaziso komponentebi:  სტანდარტი და პროგრამის შინაარსი. სტანდარტში განსაზღვრულია სწავლების მოსალოდნელი შედეგების მიღწევა I ეტაპზე.

saerTo:  მოსმენა - ამ ეტაპზე მოსმენას, როგორც უცხოური ენის ათვისების მთავარ არხს, პრიორიტეტული მნიშვნელობა მიენიჭება. სიტყვიერ ჯაჭვში ბგერების, სიტყვების, მარტივი წინადადებების სმენით გარჩევას განსაკუთრებული მნიშვნელობა დაეთმობა, რადგან უცხოური ენისათვის დამახასიათებელ ჟღერადობებზე სმენის გამახვილება აუცილებელია გაგების უნარისა და სწორი გამოთქმის ჩამოსაყალიბებლად, რაც წარმატებული ინტერაქციის საფუძველს წარმოადგენს.
ლაპარაკი – პირველ ეტაპზე მოსწავლის ალაპარაკება გაჭირდება. სწავლების სტრატეგია რეპროდუცირებისკენ იქნება მიმართული. რეპროდუცირების მიზანია, სწორი გამოთქმის ჩამოყალიბება და ლექსიკური მარაგის გამდიდრება/განმტკიცება. რეპროდუცირებისთვის გამოიყენება ლექსები, გათვლები (პატარებისათვის), სიმღერები, დიალოგები.
კითხვა       ასაკობრივი თავისებურებების გათვალისწინებით დაწყებით საფეხურზე  სწავლების პირველ  წელს კითხვის უნარ-ჩვევაზე ნაკლები აქცენტი კეთდება. უპირატესობა მიენიჭება დაღმავალ მეთოდს, ანუ სიტყვების ამოცნობას დანაწევრების გარეშე.
წერადაწყებით საფეხურზე სწავლების პირველ წელს განსაკუთრებული ყურადღება დაეთმობა წერის ტექნიკურ-მოტორული უნარ-ჩვევის ჩამოყალიბებას. მოსწავლე გამოწერს ასოებს, ნასწავლ სიტყვებს.

specifikuri: კულტურული ინფორმაციის ათვისება.






resursebi

moswavlis saxelmZRvanelo:  ‘English  world  დ2b  / Student’s book and Workbook/by  Mary  Bowen  and  Liz  Hocking.


maswavleblis saxelmZRvanelo/ ‘English  world  Teacher’s book/by  Mary  Bowen  and  Liz  Hocking.

damxmare literatura:

TvalsaCinoeba: plakatebi, suraTebi, baraTebi sityvebiTurT.

teqnikuri saSualebebi: CD Player Sesabamisi CD kompaqt diskiT

internet misamarTebi:
www.british council.org/ learnenglish
www.teachingenglish.org.uk
adamianuri resursebi: inglisuri enis kaTedra.

  
kursis organizacia


Casatarebeli gakveTilebis tipebi: axsnis, gamokiTxvis, codnis ganmtkicebis.

swavlebis meTodebi: interaqtiuri _ gonebrivi ieriSi, roluri TamaSebi da swavleba TamaSis meSveobiT.
            
mecadineobis formebi: individualuri, muSaoba wyvilebSi, saklaso da jgufuri samuSao.

saklaso menejmentis xerxebi: individualuri, jgufuri, mTeli klasi

samuSao disciplina

gacdenebis dasaSvebi raodenoba:  

თუ საშუალო საფეხურის მოსწავლემ გააცდინა კონკრეტული საგნისთვის ერთი სასწავლო წლის მანძილზე გათვალისწინებული საათების 1/2-ზე მეტი, იგი ამ საგანში არ იღებს საგნის წლიურ ნიშანს. აღნიშნულ საგანში შეფასებას იღებს ექსტერნატის ფორმით გამოცდის დაძლევის საფუძველზე. საბაზო საფეხურის მოსწავლის მიმართ ამ წესის გავრცელების საკითხი და მისი გავრცელების შემთხვევაში  მოსწავლის შეფასების წესი დგინდება სასკოლო სასწავლო გეგმით.

davalianebis dasaSvebi raodenoba:

თუ საბაზო/საშუალო საფეხურის მოსწავლემ სემესტრის განმავლობაში გააცდინა კონკრეტული საგნისთვის ერთი სასწავლო წლის მანძილზე  დათმობილი საათების 1/4 და მეტი, მაგრამ 1/2-ზე ნაკლები, მის სემესტრულ ნიშანს დააკლდება 20%. თუ მოსწავლეს არ აკმაყოფილებს მიღებული ნიშანი, მას მიეცემა საშუალება, გავიდეს სკოლის მიერ ორგანიზებულ სემესტრულ გამოცდაზე.
             
sajarimo zomebi:

moswavlis qcevis kodeqsis sistematiuri darRvevisaTvis,sistematiuri gacdenebisa da dabali akademiuri moswrebisaTvis moswavle daisjeba saskolo saswavlo gegmisa da moswavleTa qcevis kodeqsis gaTvaliswinebiT.



misaRwevi Sedegebi


zogadi sagnobrivi:

mosmena:  მოსწავლე იგებს მასწავლებლის მითითებებს,ლექსებს, გათვლებს, სიმღერებს.მოსწავლე იგებს ილუსტრირებულ მიკროტექსტს.მოსწავლე იძენს მოსმენისათვის აუცილებელ უნარ-ჩვევებს.
laparaki:  მოსწავლე იძენს მეტყველებისათვის აუცილებელ უნარ-ჩვევებს (აქვს სათანადო გამოთქმა, იცავს ინტონაციას, რიტმულ სეგმენტებს, იმდიდრებს/ეუფლება ლექსიკურ ბაზას).ოსწავლე მონაწილეობს მარტივ ინტერაქციაში.
kiTxva: მოსწავლე ფლობს  კითხვისათვის აუცილებელ უნარ-ჩვევებს.
wera: მოსწავლე იძენს წერის ელემენტარულ უნარ-ჩვევებს.


specifikuri sagnobrivi:

swavlis swavla:  მოსწავლე ორგანიზებას უწევს სასწავლო საქმიანობას.მოსწავლე აქტიურადაა ჩაბმული სასწავლო პროცესში.მოსწავლე ცდილობს თანამშრომლობას თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან. მოსწავლე ცდილობს გუნდის წევრებთან თანამშრომლობას.მოსწავლე ტოლერანტულია სხვისი შეცდომების მიმართ.
kulturaTa dialogi: მოსწავლე ამოიცნობს უცხოენოვან ინფორმაციას  კულტურის სფეროდან.მოსწავლე ადარებს ერთმანეთს უცხო და მშობლიურ სოციოკულტურულ გარემოს.


adaptaciur/sasicocxlo:

moswavle iTvaliswinebs gansxvavebul kulturul garemoSi miRebul qcevis wesebs, tolerantulia, aqvs dialogis, TviTkontrolisa da TviTSefasebis unari.






  • saswavlo saganis dasaxeleba:  inglisuri ena


  • swavlebis klasi: VI

  • saswavlo sagnis statusi: erovnuli saswavlo gegmiT gaTvaliswinebuli sagani


  • saswavlo kursis swavlebis xangrZlivoba:  2 semestri


  • saaTebis raodenoba:


saswavlo kursis zogadi aRwera: უცხოური ენა, როგორც ეროვნული სასწავლო გეგმის განუყოფელი ნაწილი, სასკოლო განათლების მთავარი სახელმწიფო მიზნის განხორციელებას ემსახურება _ ეროვნულ და საკაცობრიო ღირებულებებთან ნაზიარები, თავისუფალი პიროვნების აღზრდას, რომელიც შეძლებს თავისი წვლილის შეტანას სამოქალაქო საზოგადოების ჩამოყალიბებასა და განვითარებაში.


dawyebiiTi safexuri (IV-VI klasebi) - დაწყებით საფეხურზე უცხოური ენის სწავლების აღმზრდელობითი მიზანია მოზარდის მომზადება მომდევნო - საბაზო საფეხურზე წარმატებული სწავლისათვის.


unar-Cvevebi:  სამეტყველო უნარ-ჩვევები: მოსმენა, ლაპარაკი, კითხვა, წერა












miznebi da amocanebi


sagnis swavlebis mizani:  დაწყებით საფეხურზე უცხოური ენის სწავლების აღმზრდელობითი მიზანია მოზარდის მომზადება მომდევნო - საბაზო საფეხურზე წარმატებული სწავლისათვის. ამისათვის მან უნდა უზრუნველყოს:
·         მოზარდის გონებრივი და ფსიქო-ემოციური პოტენციალის  ამოქმედება და განვითარება (მეხსიერება, ფანტაზია, წარმოსახვა, მრავალგვარი აზროვნება და სხვა);
·         დადებითი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება საკუთარი თავის, სხვების, სწავლის, საგნის, უცხო სამყაროს მიმართ;
·         სასიცოცხლო უნარ-ჩვევების განვითარება, რომელთაგან სწავლის ამ ეტაპზე პრიორიტეტულია ნებისყოფა, ყურადღების მობილიზება,  წესების დაცვა და პატივისცემა, სასწავლო ნივთების/საქმიანობის მოწესრიგება, თანამშრომლობა (მუშაობა წყვილად, გუნდურად, ურთიერთდახმარება), შემოქმედებითობა.
რაც შეეხება უცხოური ენების სწავლების საგანმანათლებლო მიზანს, სწავლის ამ ეტაპზე  უცხოურ ენაზე ზეპირმეტყველებis  garda didi yuradReba eTmoba kiTxvas, weras და კულტურული ინფორმაციის ათვისებას.



sagnis swavlebis amocanebi: am  საფეხურზე სწავლების მთავარი ამოცანაა მოსწავლის ინტერესის სტიმულირება, მოტივაციის გაძლიერება. მოზარდებმა უნდა შეიყვარონ ენის სწავლის პროცესი და თვით უცხოური ენა და კულტურა. სწავლის პროცესში წარუმატებლობის, მარცხის განცდა უნდა გამოირიცხოს.



  1. codna:  მოსმენა- ლაპარაკი, ზეპირმეტყველება, კითხვა და წერა


  1. unar-Cvevebi:  ნებისყოფა, ყურადღების მობილიზება, თანამშრომლობა, ურთიერთდახმარება.


  1. damokidebuleba:  დადებითი დამოკიდებულების ჩამოყალიბება საკუთარი თავის,სხვების,სწავლის, საგნის და უცხო სამყაროს მიმართ.
sagnis mniSvnelobis dasabuTeba: საქართველო, როგორც ევროსაბჭოს წევრი ქვეყანა, ენობრივად და კულტურულად მრავალფეროვან სივრცეში შევიდა. უცხოური ენების ცოდნის გარეშე შეუძლებელია ამ სივრცეში ინტეგრირება და საკუთარი პიროვნული შესაძლებლობების სრულფასოვანი რეალიზება.

sagnis Seswavla xels uwyobs: saskolo ganaTlebis umTavresi saxelmwifo miznis ganxorcielebas – erovnul da zogadsakacobrio RirebulebebTan naziarebi Tavisufali pirovnebis aRzrdas, romelic SeZlebs Tavisi wvlili Seitanas  sazogadoebis Camoyalibebasa da  ganviTarebaSi.

sagnis SeswavlisTvis aucilebeli sabaziso komponentebi:  სტანდარტი და პროგრამის შინაარსი. სტანდარტში განსაზღვრულია სწავლების მოსალოდნელი შედეგების მიღწევა III ეტაპზე.

saerTo:  მოსმენა - ამ ეტაპზე გამოიყენება როგორც დიდაქტიზებული, ისე ნახევრად ავთენტური ტექსტები, რომელთა მოცულობა და სირთულის დონე აღემატება წინა დონის ტექსტებისას. გაგების თვალსაზრისით მოთხოვნა გაიზრდება: მოსწავლეებს მოეთხოვებათ ტექსტის უფრო ამომწურავად გაგება და ენობრივი მოვლენების შესწავლა/გაანალიზება.

ლაპარაკი –პრიორიტეტული ამოცანაა მოსწავლის ალაპარაკება. უფრო მრავალფეროვანი ხდება საკომუნიკაციო სიტუაციები, რომლებშიც იგი მონაწილეობს როგორც მსმენელი ან მოქმედი პირი. იწყებს  ენობრივი მარაგის უფრო თავისუფლად გამოყენებას როგორც სიმულაციური, ისე რეალური კომუნიკაციის დროს.  

კითხვა - მოსწავლეებს მოეთხოვებათ სხვადასხვა ტიპის და შინაარსის ტექსტების გაგება. ტექსტები იქნება ჯერ კიდევ მცირე მოცულობის, ნახევრადავთენტური* ან ავთენტურს მიმსგავსებული დიდაქტიზებული. მოსწავლეები დასმული ამოცანის შესაბამისად ისწავლიან კითხვის სხვადასხვა სტრატეგიისა თუ სახეობის გამოყენებას (გაცნობითი, შესწავლითი, ძიებითი). 

წერა - ყურადღება რეპროდუცირებიდან თანდათანობით გადადის პროდუცირებაზე. მოსწავლეები სწავლობენ ნიმუშების მიხედვით მცირე მოცულობის ფუნქციური ტექსტების შედგენას, სადაც ისინი იძენენ ამბების, ფაქტების, მოვლენების თანამიმდევრულად გადმოცემისა და შეფასების უნარ-ჩვევებს, რომლებიც მომდევნო ეტაპზე უფრო მეტად გაიშლება და დაიხვეწება. მოტივაციის ასამაღლებლად სასურველია ისეთი აქტივობების შეთავაზებაც, სადაც მოსწავლეს მოუწევს, ასე ვთქვათ, ენასთან თამაში და ენობრივი მარაგის შემოქმედებითად გამოყენება

specifikuri: კულტურული ინფორმაციის ათვისება.


esursebi

moswavlis saxelmZRvanelo: “English  World / student’s book and workbook /
maswavleblis saxelmZRvanelo: ‘Engish world’ by Tatiana Bukia / Teacher’s book/
damxmare literatura:
TvalsaCinoeba: plakatebi

teqnikuri saSualebebi: CD Player Sesabamisi CD kompaqt diskiT. კომპიუტერი, პროექტორი
internet misamarTebi:
www.british council.org/ learnenglish
www.teachingenglish.org.uk
adamianuri resursebi: inglisuri enis kaTedra.

  

kursis organizacia


Casatarebeli gakveTilebis tipebi: axsnis, gamokiTxvis, codnis ganmtkicebis.

swavlebis meTodebi: interaqtiuri _ gonebrivi ieriSi, roluri TamaSebi, კითხვა ნიშანთა სისტემით,დისკუსია
             
mecadineobis formebi: individualuri, muSaoba wyvilebSi, saklaso da jgufuri samuSao.

saklaso menejmentis xerxebi: individualuri,  წყვლიებში, jgufuri, mTeli klasi


samuSao disciplina

gacdenebis dasaSvebi raodenoba:  

. თუ საბაზო-საშუალო საფეხურებზე მოსწავლემ სასწავლო წლის განმავლობაში გააცდინა კონკრეტული საგნისთვის წლის მანძილზე დათმობილი საათების  30% და მეტი, მოსწავლე ფასდება მხოლოდ ექსტერნატის გამოცდის ჩაბარების საფუძველზე.
              
sajarimo zomebi:

moswavlis qcevis kodeqsis sistematiuri darRvevisaTvis,sistematiuri gacdenebisa da dabali akademiuri moswrebisaTvis moswavle daisjeba saskolo saswavlo gegmisa da moswavleTa qcevis kodeqsis gaTvaliswinebiT.


misaRwevi Sedegebi


zogadi sagnobrivi:

mosmena:  მოსწავლე ისმენს და იგებს მასწავლებლის მითითებებსა და სავარჯიშოს ინსტრუქციებს. მოსწავლე ისმენს და იგებს მცირე ზომის დიალოგს.
მოსწავლე ისმენს და იგებს თხრობითი ხასიათის ილუსტრირებულ ტექსტს (ადაპტირებული ზღაპარი, მოთხრობა, ამბავი).მოსწავლე ისმენს და იგებს ამინდის მარტივ პროგნოზს.
aparaki: მოსწავლე ფლობს მეტყველებისათვის აუცილებელ უნარ-ჩვევებს.
მოსწავლე მონაწილეობს მარტივ ინტერაქციაში. მოსწავლე იძენს ელემენტარულ ენობრივ-გრამატიკულ უნარ-ჩვევებს და ცდილობს ფუნქციურად გამოიყენოს ისინი.
kiTxva:მოსწავლე კითხულობს და იგებს ღია ბარათს, პირად წერილს.მოსწავლე კითხულობს მოსმენისას დამუშავებულ ტექსტებს.მოსწავლე მოიძიებს კონკრეტულ ინფორმაციას პრაგმატული ხასიათის საბავშვო ინფორმაციულ ტექსტში. მოსწავლე მიმართავს სხვადასხვა სტრატეგიას შინაარსის გაგების გასაადვილებლად.
wera:. მოსწავლე წერს ღიაბარათს.მოსწავლე დამხმარე საშუალებებზე დაყრდნობით ქმნის მიკრო ტექსტებს.მოსწავლე იცავს წერილობითი ტექსტის სტრუქტურას, იძენს ელემენტარულ ენობრივ-გრამატიკულ უნარ-ჩვევებს და ცდილობს ფუნქციურად გამოიყენოს ისინი.მოსწავლე მიმართავს წერის სტრატეგიებს ნაწერის გაუმჯობესების მიზნით.


specifikuri sagnobrivi:

swavlis swavla:  მოსწავლე ორგანიზებას უწევს სასწავლო საქმიანობას.მოსწავლე აქტიურადაა ჩაბმული სასწავლო პროცესში.მოსწავლე იყენებს რესურსებს სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით.მოსწავლე იყენებს სხვადასხვა ხერხს ლექსიკური მასალის ასათვისებლად.მოსწავლე იყენებს სტრატეგიებს გრამატიკულ მოვლენებში გასარკვევად.მოსწავლე თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან.
მოსწავლე თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
kulturaTa dialogi: მოსწავლე ამოიცნობს ინფორმაციას კულტურის სფეროდან.
მოსწავლე იჩენს ინტერესს კულტურული განსხვავებების მიმართ.მოსწავლე აცნობიერებს, რომ ენაში აისახება სამყაროს თავისებური ხედვა.



adaptaciur/sasicocxlo:
moswavle iTvaliswinebs gansxvavebul kulturul garemoSi miRebul qcevis wesebs, tolerantulia, aqvs dialogis, TviTkontrolisa da TviTSefasebis unari.






saswavlo sagnis dasaxeleba:     inglisuri ena

swavlebis klasi:   VII klasi

saswavlo sagnis statusi:
erovnuli saswavlo gegmiT gaTvaliswinebuli sagani

saswavlo kursis swavlebis xangrZlivoba:
erTi saswavlo weli

saaTebis raodenoba: 


saswavlo kursis zogadi aRwera:
inglisuri ena, rogorc erovnuli saswavlo gegmis ganuyofeli nawili emsaxureba erovnuli da sakacobrio RirebulebebTan naziarebi Taisufali pirovnebis aRzrdas,  romelic wvlils Seitans sazogadoebis ganviTarebaSi.


unar-Cvevebi; mosmena,  saubari,  kiTxva,  wera.


miznebi da amocanebi
sagnis swavlebis mizani:  moswavlis aRWurva bazisuri codniT, romelic mas xels Seuwyobs gza gaikvlios Tanamedrove cxovrebaSi. zepiri da werilobiTi komunikacia ucxo enaze. codnis donis amaRleba, damoukideblad ama Tu im mimarTulebiT. kiTxvis, weris saubris, mosmenis kulturis Seswavla. Mmoqalaqeobrivi TviTSegnebisa da SemoqmedebiTi unar-Cvevebis Camoyalibeba.
      sagnis swavlebis amocanebi:
  1. codna:
     მოსწავლის მომზადება ამა თუ იმ სფეროში სწავლის ან მუშობის გასაგრძელებლად.
    moswavlem unda miiRos  rogorc enobrivi, aseve kulturuli informacia. მოსწავლე თავს ართმევს ყოფით საკომუნიკაციო სიტუაციას, იგებს დიალოგს.
                     
  2. unar-Cvevebi:  sametyvelo unar-Cvevebi: mosmena, saubari kiTxva, wera.
sasicocxlo unar-Cvevebi: aqtiur cxovrebaSi Cabma, profesiuli ganaTlebis miReba, Semdgomi swavlebis gagrZeleba.

  1. damokidebuleba:
    ucxouri enebis swavlis survili, pozitiuri damokidebuleba, rogorc kulturuli, ise individualuri mravalferovnebis mimarT da misi rogorc samyaros mravalferovnebis aRqma.
    sagnis mniSvnelobis dasabuTeba:   ucxo enis (inglisuri enis) mniSvneloba  dRiTidRe izrdeba. Mimdinareobs integracia Sxva qveynebTan, rogorc enobriv aseve kulturul sferoSi. Ekonomikujri da politikuri urTierTobebis mogvarebis safuZvelze amitom saxelmwifo saswavlo gegma iTvaliswinebs ucxo enis, kerZod inglisuri enis swavlebas.
    sagnis Seswavla xels uwyobs:
saskolo ganaTlebis umTavresi saxelmwifo miznis ganxorcielebas – erovnul da zogadsakacobrio RirebulebebTan naziarebi Tavisufali pirovnebis aRzrdas, romelic SeZlebs Tavisi wvlili Seitanas  sazogadoebis Camoyalibebasa da  ganviTarebaSi. Mmoswavles eZleva SesaZlebloba Tavi gaarTvas yofiT situaciebs.
 sagnis SeswavlisTvis aucilebeli sabaziso komponentebi:
   standarti da programis Sinaarsi.
standartSi gansazRvruliaswavlebis mosalodneli Sedegebis swavlebis II etapze.
   saerTo: 
  mosmena – gamoiyeneba rogorc didaqtizebuli, ise naxevrad avTenturi teqstebi.   izrdeba moTxovna teqstis amomwuravad gagebis da enobrivi movlenebis Seswavla da gaanalizebaze. saubari – mravalferovani sakomunikacio situaciebi. kiTxva –sruldeba kiTxvis teqnikuri meToduri Cvevis Camoyalibeba. wera – moswavleebi swavloben mcire zomis funqcionalur teqstebis Sedgenas.

 specifikuri:
 swavlebis swavla.
 sxvadasxva strategiebis gamoyeneba (gacnobiT, SeswavliT, ZiebiT)

resursebi

moswavlis  saxelmZRvaneloNew  inspiration (student’s  book,  workbook);
maswavleblis saxelmZRvanelo: ,,Teacher’s Book” 
saxelmZRvanelos  avtorebi: judi garton-spenseri  da  filip  provzi
gamomcemloba--  makmilani                                              
damxmare literatura:   .

TvalsaCinoeba:  plakatebi,

teqnikuri saSualebebi:
kompiuteri, proeqtori, CD  fleieri.

internet misamarebi
www.british council.org/ learnenglish


adamianuri resursebi:    inglisuri enis kaTedra





kursis organizacia

Casatarebeli gakveTilebis tipebi: axsnis, gamokiTxvis, codnis ganmtkicebis, kombinirebuli, SemoqmedebiTi.
swavlebis meTodebi:  komunikaciuri, interaqtiuli, aqtiuri, programirebuli.

mecadineobis formebi:
leqciuri, gakveTili diskusia, debati, praqtikuli.

saklaso menejmentis xerxebi:
individualuri, wyvilebi, jgufuri, triadebi, mTeli klasi.

samuSao disciplina

gacdenebis dasaSvebi raodenoba:
 . თუ საბაზო-საშუალო საფეხურებზე მოსწავლემ სასწავლო წლის განმავლობაში გააცდინა კონკრეტული საგნისთვის წლის მანძილზე დათმობილი საათების  30% და მეტი, მოსწავლე ფასდება მხოლოდ ექსტერნატის გამოცდის ჩაბარების საფუძველზე.

sajarimo zomebi:
moswavlis qcevis kodeqsis sistematiuri drRvevisaTvis, sistematiuri gacdenebisa da dabali akademiuri moswrebisaTvis moswavle daisjeba saskolo saswavlo gegmisa da moswavleTa qcevis kodeqsis gaTvaliswinebiT.



misaRwevi Sedegebi

zogadi sagnobrivi:
mosmena – moswavle igebs dialogs, sainformacio, audioCanawerebs, gancxadebebs; saubari – sakomunikacio situaciebi, diskusiebSi monawileoba. kiTxva – SeuZlia gaigos sxvadasxva xasiaTis Ria baraTebi, werilebi, interviu, reportaJi, reklama. wera – Ria baraTi, bukleti, mcire zomis teqstis SeTxza.

specifikuri sagnobrivi:
swavlebis swavla – damoukideblad marTavs saswavlo saqmianobas, resursebs, TanamSromlobs gundis wevrebTan.


adaptaciur – sasicocxlo:
moswavle iTvaliswinebs gansxvavebul kulturul garemoSi miRebul qcevis wesebs, tolerantulia, kulturuli da individualuri, aqvs Semecnebisa da swavlis molaparakebis, dialogis, TviTkontrolisa da TviTSefasebis unari.











No comments:

Post a Comment